از استودیوهای بازی مستقل که بیش از حد فعال هستند تا استودیوهای بزرگ بازی که سرعت انتشار بازی خود را کاهش می دهند، چند سال گذشته سالی کاملاً برای صنعت بازی های ویدیویی بوده است.صنعت بازی با پیشرفتهای جدید و فناوریهای پیشرفته در سال ۲۰۲۳ منجنیق است.در این مقاله به معرفی ترندهای گیمینگ ۲۰۲۳ می پردازیم:
بازار بازی های ویدیویی تا سال ۲۰۳۰ به ۵۸۳٫۶۹ میلیارد دلار خواهد رسید. (Grand View Research)
باور این موضوع سخت نیست که صنعت بازی های ویدیویی با جهش در حال رشد است و جایگاه خود را به عنوان یکی از پردرآمدترین صنایع حفظ می کند. هم از نظر تجاری و هم از نظر فنی، این صنعت از هر معیاری پیشی گرفته است.روندهای فناوری مانند فناوریهای همه جانبه (AR، VR، MR) مردم را تشویق کرده است که به سمت بازیهای موبایلی گرایش پیدا کنند. از سوی دیگر، افزایش جریان بازی های ویدیویی دلیل اصلی رونق چشمگیر توسعه بازی های سه بعدی است.
با حفظ تمام شکوه روندهای موجود در بازی، برخی از گرایشهای جدید بازیهای ویدیویی سه بعدی در گوشه و کنار هستند. بنابراین، بیایید همه روندهای فعلی و بالقوه بازی های ویدیویی سه بعدی را که در سال ۲۰۲۳ قلب گیمرها را در سراسر جهان ربوده اند، جمع آوری کنیم.
۱-AR و VR در بازی
از نظر ارائه یک تجربه بازی ویدیویی اول شخص همه جانبه، بازی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به سختی جایگزینی دارند. ظهور Pokemon Go باعث محبوبیت یک شبه بازی AR شد.بازار بازیهای ویدیویی AR و VR تا سال ۲۰۲۶ به ۱۱٫۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این رشد به دنبال CAGR 18.5٪ از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ است. (Industry ARC)
ادغام راهحلهایAR و VR در دستگاههای تلفن همراه و پوشیدنی و اشتیاق مردم به تجربههای بازی همه جانبه، این رشد را پیش میبرد. طبق گزارش The Economist، قیمت هدست واقعیت مجازی در سال های آینده کاهش خواهد یافت.دستگاههای بازی VR مانند هدستهای VR، کنترلکنندههای دستی و غیره به بازیکنان اجازه میدهند تا یک تجربه بازی تعاملی داشته باشند.
برخلاف غوطه ور شدن کامل در یک بازی VR، AR اشیاء دیجیتال و صداها را روی محیط واقعی گیمر پوشش می دهد. این همان چیزی است که فرمت را جذاب تر و قابل دسترس تر می کند. افزایش نفوذ گوشی های هوشمند به توسعه دهندگان بازی کمک کرده است تا از AR به عنوان یک رسانه داستان سرایی استفاده کنند.
۲-ترند بازی های چند پلتفرمی در سال ۲۰۲۳
در میان دیگر ترندهای بالقوه بازی در سال ۲۰۲۳، بازی های ویدیویی کراس پلتفرم جایگاه ویژه ای دارند. توسعه بازیهایی که میتوان با استفاده از سیستمها و کنسولهای متعدد بازی کرد، سهم خود را از بین بازی ها داشته است.هزینه های سرسام آور و کمبود فناوری دلیل اصلی عدم اجرای بازی ها در پلتفرم ها بود. اما در سال ۲۰۲۳، گیمرها نور را در انتهای تونل دیدند و توسعهدهندگانی که روی کدهای بازی آزمایش میکردند تا بازیهای چند پلتفرمی را به واقعیت تبدیل کنند.
۳-بازی های چند نفره رقابتی موبایل
سال گذشته شاهد تبدیل شدن بازیهای چندنفره رقابتی موبایل به چشم بودیم. با تبدیل ورزشهای الکترونیکی به یک پدیده جهانی و محبوبیت سریع بازیهایی مانند PUBG Mobile، بازیهای چندنفره موبایلی خود را به عنوان یک ترندبرجسته بازی در سال ۲۰۲۲ ثابت کردهاند و در سال ۲۰۲۳ همچنان تسلط خواهند داشت.علاوه بر این، فرمتهای چند نفره، گیمرها را از طریق تعامل اجتماعی و حس موفقیت نسبت به سایر بازیکنان درگیر میکنند. گیمرهای بیشتری مشتاق خریدهای درون برنامه ای هستند و فقط برای ماندن در بازی پول پرداخت می کنند.در سال ۲۰۲۳، اشتیاق گیمرها به بازی های ویدیویی چند نفره نشانه ای برای کاهش سرعت ندارد.
۴-بازی تناسب اندام
روزهایی که مردم فکر می کردند بازی های ویدیویی برای افراد تنبلی است که دوست ندارند فعال بمانند، گذشته است. اخیراً، بازیهای ویدیویی میتوانند شما را عرق کرده و کالری بسوزانند، و به شما کمک میکنند خوش فرم شوید. بله، ما در مورد بازی تناسب اندام صحبت می کنیم.
اثربخشی بازی های تناسب اندام بسیار گسترده است و روز به روز مردم بیشتر به سمت بازی های تناسب اندام گرایش پیدا می کنند. بازیهای تناسب اندام یا بازیهای ویدیویی فعال (AVG) مدتی است که وجود داشتهاند. اما، اخیراً در حال افزایش محبوبیت و رشد است.بنابراین، بازی تناسب اندام در واقع یک مرز جدید در دنیای بازی های ویدیویی و یکی از برجسته ترین ترند های بازی های ویدیویی سه بعدی در سال ۲۰۲۳ است.
۵-پلتفرم های جدید برای بازی رایانه شخصی
وقتی مرزهای جدید بازی در سطح ظاهر می شوند، بسیاری از مردم فکر می کنند که روزهای بازی های رایانه شخصی به لبه رسیده است. با این حال، این فکر کاملا اشتباه است. بازی های رایانه ای با تمام شکوه خود در سال ۲۰۲۳ احیا خواهند شد.بازار بازی های رایانه های شخصی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۸ به ۳۱٫۵۲ میلیارد دلار خواهد رسید. (Globe News Wire)
برای سالها استیم بهعنوان محبوبترین پلتفرم بازی رایانههای شخصی وجود داشته است. اما بچه های جدید در بلوک به رقابت سختی در استیم نزدیک می شوند. با توجه به مجموعه عظیمی از نسخه های اخیر و عناوین کلاسیک، شبکه توزیع دیجیتال GOG به طور فزاینده ای در بین گیمرها محبوب می شود.
در کنار Origin، UPlay و دیگر پلتفرمها، فروشگاه Epic Games، افراد پشتیبان Fortnite، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشت. یکی دیگر از پلتفرمهای بازی آنلاین Roblox، که منجر به جهش گسترده در بازیهای مستقل شده است، روند دیگری است که باید مراقب آن بود.
۶-ترندهای بازی مبتنی بر بلاک چین ۲۰۲۳
بازیهای ویدیویی مبتنی بر بلاک چین با تبدیل بازی به بخش با فرصتهای اکتشافی، قوانین را تغییر دادهاند. بلاک چین ها از فناوری های قدرتمند رمزگذاری داده ها برای جلوگیری از تغییر یا تخریب یک تراکنش آنلاین توسط هکرها استفاده می کنند.پتانسیل بازار بازی های ویدیویی بلاک چین بسیار زیاد است.Newzoo گزارش می دهد که مردم تا سال ۲۰۲۳ ۲۰۰ میلیارد دلار برای خریدهای درون بازی هزینه خواهند کرد. (Newzoo)
بازی میتواند از مزایای این فناوری در ایمنتر کردن خریدهای درونبازی بهره ببرد. EDIIIE به عنوان یک شرکت متخصص توسعه بلاک چین، به استارتآپها و کسبوکارهای سازمانی کمک میکند تا فناوریهای بلاک چین را در مدل کسبوکار خود برای حل مشکلات دنیای واقعی اتخاذ کنند.
جدای از گشودن مناطق امنتر و جدیدتر برای توسعهدهندگان، بلاکچینها به بازیکنان اجازه میدهند تا کنترل بیشتری را برای حرکت از بازی به برد به سمت بازی برای کسب درآورند. علاوه بر این، بلاک چین یک پلت فرم انقلابی برای ایجاد و ذخیره دارایی های درون بازی است.این یکی از ترندهای برجسته بازی های ویدیویی سه بعدی بوده است که باید در سال ۲۰۲۲ مراقب آن باشید! در سال ۲۰۲۳ در نقطه اوج ترند صنعت بازی های ویدیویی قرار خواهد گرفت.
۷-ورزش های الکترونیکی
یک فرد می تواند از بازی های ویدیویی درآمد کسب کند. در دهه ۹۰ این یک موضوع تمسخر بود. و اکنون، جهان شاهد بازیهای ویدیویی NFT و ورزشهای ورزشی است که به گیمرها و شرکتها برای کسب درآمد و رشد کمک میکند. ورزشهای الکترونیکی در حال تبدیل شدن به یک صنعت پررونق جهانی است که در آن بازیکنان ویدیویی ماهر به صورت رقابتی بازی میکنند.
مشابه رقابتهای ورزشی معمولی در بازیهایی مانند فوتبال، بسکتبال، کریکت، و غیره، Esports مسابقات را در طیف وسیعی از بازیهای ویدیویی محاصره میکند.صنعت Esports به حدی محبوبیت پیدا میکند که شرکتهای غولپیکر بینالمللی در صنعت بازی Esports غوطهور میکنند. بازی های آسیایی ۲۰۲۲ ورزش های الکترونیکی را معرفی می کند.در نهایت، Esports به عنوان یک ورزش المپیک شناخته می شود. قبلاً تعداد زیادی از مخاطبان را سرگرم کرده است.
۸-بازی متاورس
اولین بازی های ویدیویی در متاورس در حال حاضر تبلیغاتی است. بسیاری از استودیوهای بازی قبلاً شروع به ساخت اولین و بهترین شات خود در بازی متاورس کرده اند. پیاده سازی فناوری متاورس در بخش های مختلف روز به روز در حال رشد است.صنعت بازی های ویدیویی از آن بیرون نیست. بازی Metaverse یکی از برجسته ترین ترندهای بازی در سال ۲۰۲۳ است.
بازار بازی های ویدیویی متاورس تا سال ۲۰۲۷ به ۷۱۰٫۲۱ میلیارد خواهد رسید. (براوردهای بازار جهانی) .بازیهای ویدیویی متاورس، چه متمرکز و چه غیرمتمرکز، بدون شک در بین گیمرها تبدیل به حسی میشوند. و پیشبینی بازار نشان میدهد که این احساس تا سال ۲۰۲۳ طولانیتر خواهد بود.
۹-Unity موتور بازی مورد علاقه سال ۲۰۲۳ است!
یونیتی طرفداران زیادی دارد. ویژگی ها، سهولت استفاده و توانایی نمونه سازی سریع آن را به موتور بازی ترجیحی برای توسعه بازی های چند نفره تبدیل کرده است.جای تعجب نیست که بازار توسعه بازی های Unity 3D تا ۹۳ درصد رشد کرده و درآمد بازی های ساخته شده یونیتی را ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش دهد. این تجربه عالی را از طریق ویژگی هایی مانند سیستم اسکریپت و انیمیشن پر جنب و جوش، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف، و یک رابط کاربری ساده است.
از آنجایی که بازی در راه رسیدن به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ است، برای توسعه دهندگان مهم است که بدانند مشتریان واقعاً چه می خواهند و بر این اساس بازی ها را توسعه دهند. یونیتی همه کاره توسعه دهندگان را قادر می سازد تا تجربیات بازی های سفارشی را به صورت دو بعدی و سه بعدی ایجاد و اجرا کنند.به همین دلیل است که کم کم به استاندارد جدیدی در توسعه و بازاریابی بازی های AAA تبدیل می شود. این بسته کامل است و محبوبیت آن همیشه در حال افزایش است.
۱۰-بازی های ویدیویی ابری و پخش جریانی
بازی به عنوان یک سرویس (Gaas) یا بازی ابری انقلابی در ساخت است که می تواند صنعت سرگرمی و بازی را دوباره تعریف کند. با حذف کامل نیاز به سختافزار گرانقیمت و پیشرفته، بازی ابری امکان دسترسی از راه دور به محتوای بازی را فراهم میکند.
با توجه به اینکه ۵G تقریباً در آستانه بازتعریف سرعت اینترنت است، احتمالاً دنیای بازی کاهش وابستگی به خرید بازی را تجربه خواهد کرد. پخش جریانی بازیها در سال ۲۰۲۳ معمول خواهد بود. علاوه بر این، این امر نیاز به دانلودهای دورهای را از بین میبرد و بازیهای چندنفره در مقیاس بزرگ را تشویق میکند.
۱۱-آینده بازی
اینها برخی از مهم ترین ترندهای بازی های ویدیویی سه بعدی در سال ۲۰۲۳ بودند که احتمالاً با نفوذ فناوری متورم می شوند. سال ۲۰۲۳ از سال ۲۰۱۷، سال پر رونق بازی را رقم خواهد زد.به طور کلی، بازار بازیهای ویدیویی همیشه در حال حرکت است، به موازات تحولات تکنولوژیکی و گیمپلی در حال تحول مردم. علاوه بر این، افزایش رقابت بین توسعه دهندگان نیز عاملی حیاتی خواهد بود که تجربه بازی را پیش می برد.
در مرکز این نوآوریهای پرجنبوجوش در سال ۲۰۲۳، EDIIIE (متخصصان طراحی تجربیات نوآورانه، تعاملی و همهجانبه) قرار خواهد گرفت. ما تیمی از کارشناسان هستیم که به تجسم، برنامهریزی و توسعه رابطهای بازی پویا، بر اساس علایق و ادراک گیمرها اختصاص یافتهایم.نقاط قوت ما در توسعه بازی های تعاملی AR، VR و MR نهفته است. با EDIIIE، یکی از بهترین شرکتهای واقعیت مجازی واقعیت افزوده، همراه باشید تا ببینید سال ۲۰۲۳ چه شگفتیهای بازی در انتظار شماست.
مطالب مرتبط: